Medyaya yansıyarak tepkiye neden olan, tesettürü eleştirdiğini sanarak nefret sözlerinin gündeme geldiği kadın ve onun gibilerin 'geri kafalı fosil' olduğunu söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Başörtüsü bu toprakların normalidir" dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçmişte başörtülü kadınların eğitim ve çalışma hayatında çeşitli engellerle karşılaştığını belirterek, yürüttükleri mücadelenin kutuplaşma amacı taşımadığını ifade etti.
Konuşmasında şu değerlendirmelerde bulundu:
"Biz kadınlarla birlikte on yıllar boyunca tesettür mücadelesi verirken bir kutuplaştırmanın peşinde değildik. Biz sadece normalleşmenin, adaletin ve böylece kaynaşmanın peşindeydik."
Başörtüsüne yönelik olumsuz söylemlere tepki gösteren Erdoğan, Türkiye'nin bu konuda artık farklı bir noktaya geldiğini belirterek şunları söyledi:
"Türkiye bu meseleyi artık geride bırakmıştır. Türkiye bu meselede normalleşmiştir. Türkiye bu meselede eşitlik ve adalet çizgisine gelmiştir."
Erdoğan ayrıca başörtüsünün belirli bir grup ya da yapının simgesi olmadığını savunarak şu ifadeleri kullandı:
"Başörtüsü anormal değildir, marjinal değildir, belli bir tarikatın veya cemaatin sembolü hiç değildir. Yazması, tülbendi, çarşafı, behramı ve diğerleriyle başörtüsü bu toprakların normalidir ve inşallah normal de olacak."
Konuşmasının sonunda ise Türkiye'de birlik ve beraberlik vurgusu yapan Erdoğan, farklı yaşam tarzlarına rağmen ortak değerler etrafında bir arada yaşamaya devam edeceklerini ifade etti.





